از عوارض لابیاپلاستی و خطرات آن آگاهی داشته باشید !

آیا لابیاپلاستی عوارض دارد ؟

بعد از اینکه مشاوره با جراح لابیاپلاستی منجر به تصمیم قاطع شما برای عمل لابیاپلاستی شد باید بدانید که عمل زیبایی لابیاها مانند هر جراحی دارای یکسری عوارض می باشد که جای نگرانی نیست زیرا این عوارض پس از مدت زمان کوتاهی از بین می روند و جدی نیستند. تنها در صورتی عوارض خطرناک برای شما رخ می دهد که ۱-جراح خوبی را انتخاب نکرده باشید و خطایی در عمل رخ دهد . ۲- مراقبت های بعد از لابياپلاستي را به هیچ عنوان رعایت نکنید.

آلت تناسلی زنان به دلیل وجود بافت های عصبی و غدد لنفاوی متعدد پس از عمل زیبایی لبیوها دچار درد می شود ، اما این درد در حدی نیست که شخص نتواند تحمل نماید بلکه می توان با قرص و دارو این درد را از بین برد . مواردی که بعد از عمل به سرغ شما می آید :

آیا لابیاپلاستی عوارض دارد

کبودی جراحی لابیاپلاستی

کبودی پس از لابیاپلاستی عادی است زیرا بعد از برش های لابیاپلاستی پوست برای اینکه در اصطلاح جوش بخورد سریعا شروع به ترمیم می نماید که شخص با کبودی روبرو می شود ، این کبودی ها پس از مدت زمان کوتاهی از بین می رود .

برای رفع کبودی ها و تورم می توانید به  مقاله ذیل مراجعه نمایید :

مراقبت های پس از لابیاپلاستی

سایر عوارض لابیاپلاستی را می توان به موارد ذیل ارشاره کرد :

• زخم بافت
  • دهیسنس
  • ایجاد لخته خون در رگ

تمامی مواردی که بیان شد ، جای نگرانی ندارد ، زیرا پس از مدت زمان کوتاهی از بین می روند و یا با توصیه های که پزشک می نماید می توان به درمان آنها پرداخته شود .

درصورت مشاهده چه علائمی باید به پزشک خود مراجعه کنیم ؟

• داشتن استفراغ شدید
  • داشتن ترشحات غیر عادی (ترشحات سبز و زرد رنگ)
  • سردرد های شدید
  • درد غیر عادی

توصیه های دکتر میترا بهمن پور

1. دکتر بهمن پور جراح زیبایی زنان به بانوان توصیه می کند که پس از لابیاپلاستی مصرف انواع ویتامین C  را  افزایش دهند تا تورم و کبودی های بعد از لابیاپلاستی سریع تر کاهش یابد .
  2. اگر در زمان خوابیدن پاها به شکل L باشد به ناحیه تناسلی فشار کمتری وارد می شود .
  3. در هفته های اول بانوان مانند هر جراحی دیگری مصرف غذاهای فست فود و نمک را باید کاهش دهند تا سبب افزایش تورم نشود.
  4.  برای پیشگیری از پارگی لابیاها حتما مصرف سیگار و دخانیات را در ماه های اول قطع نمایند ، البته باید به این نکته توجه کرد که یکی از عوامل پارگی لابیاها پس از لابیاپلاستی فعال بودن HPV است ، که در سایر مقالات به بیان نکات مهمی در خصوص ویروس اچ پی وی پرداخته ایم.
  5. از دیگر نکات مهم پس از لابیاپلاستی پوشیدن لباس زیرهای نخی و تنگ است که مانند گن عمل نماید تا سریعتر تورم ها کاهش یابد و اگر آلت شخص با خونابه ای همراه است ، سریع تر خونابه ها تخلیه گردد.
  6.  در انتخاب جراح لابیاپلاستی خود دقت نمایند ، زیرا اگر جراح به آناتومی ناحیه تناسلی آشنا نباشد ممکن است با برداشتن زیاد از حد لابیاها آسیب های جدی به  واژن وارد شود .

بیشتر بخوانید : بهترین جراح لابیاپلاستی را چگونه انتخاب کنیم ؟

تا چند روز اول آلت تناسلی را با آینه چک نکنید !

پس از لابیاپلاستی یکی از مهم ترین نکاتی که بانوان باید به آن توجه نمایند ، این است که نباید مکررا با آینه به بررسی ناحیه تناسلی بپردازند زیرا تا یک الی دو ماه تورم و کبودی ها در ناحیه تناسلی وجود دارد و این امر ممکن است در روحیه آنها تاثیر بگذارد و از جراحی و نتیجه آن ناامید شوند و حتی گاهی اوقات به قدری بترسند که از جراح خود گلایه کنند زیرا گمان می کنند حالت ظاهری به همین شکل باقی خواهند ماند . تنها صبور باشید و در دوران نقاهت بیشتر مراقب خودتان باشید : )