۱۳ دقیقه
سفید کردن واژن

سفید کردن واژن با لیزر

آنچه می خوانید...

همیشه این سوال ذهن بانوان را مشغول کرده است که چرا واژن تیره می شود؟ چگونه می توان واژن را روشن کرد؟ایا لیزر باعث سفیدی واژن می شود؟ آیا سفید کردن واژن بازگشت دارد؟ در این مقاله قصد داریم همه چیز در مورد دلایل تیرگی واژن و انواع روش های سفید کردن واژن برای شما شرح خواهیم داد.

علل تیرگی واژن چیست؟

اصطکاک

اولین و شایع ترین دلیل، اصطکاک است. این می تواند به دلیل پوشیدن لباس زیر تنگ یا لباس نامناسب باشد که باعث می شود، تهویه مناسب در منطقه وجود نداشته باشد. همچنین ممکن است در نتیجه فعالیت های روزمره مانند پیاده روی، ورزش، رابطه جنسی و غیره رخ دهد. علاوه بر این، مالش و لمس بیش از حد ناحیه نیز می تواند منجر به تیرگی شود.

عوامل هورمونی

هورمون های مترشحه از شما می توانند نقش مهمی در این امر داشته باشند. این امر در نتیجه تغییراتی در هورمون ها ایجاد می کند. همان طور که از نظر کالج متخصص زنان و زایمان آمریکا، در دوران بلوغ، افزایش ناگهانی سطح استروژن ممکن است منجر به تیره شدن منطقه شود. در اواخر دهه ۳۰ و ۴۰ سالگی، ممکن است همان اثر به علت کم شدن استروژن به دلیل نزدیک شدن به یائسگی وجود داشته باشد.

عفونت های واژن

واژن حساس ترین قسمت بدن است و زنان هر از گاهی مستعد عفونت واژن هستند. شرایط خاصی بر ناحیه اطراف ولو تأثیر می گذارد که ممکن است منجر به ایجاد لکه های تیره در اطراف ناحیه شود.

سن

با افزایش سن، نه تنها از نظر خاصیت ارتجاعی و بافتی، واژن شما دچار تغییراتی می شود، بلکه ممکن است تغییر در رنگ آن نیز ایجاد شود. در نظر بگیرید، سایر اعضای بدن نیز می توانند با افزایش سن تیره شوند. ممکن است همیشه این گونه نباشد اما این عامل را نباید نادیده گرفت.

بارداری

در زمان بارداری بدن شخص با تغییرات هورمونی همراه است که یکی از این تغییرات بالا رفتن هورمون انسولین است و از عوامل تیرگی واژن می باشد.

ژنتیک

یکی از عواملی که بسیاری از اشخاص به آن اهمیت نمی دهند ، ژنتیک است ،  در نژاد ایرانی ها در اغلب موارد تیرگی واژن ناشی از علت ژنتیک می باشد .

  • استفاده از ژیلت و یا تیغ بسیار کهنه برای برطرف کردن موهای اطراف واژن
  • با مصرف بعضی از داروها و مواد شیمیایی، متوجه تغییر رنگ پوست واژن خواهید شد.
  • پوشیدن لباس زیر پلی استری غیر گیاهی: علی رغم انتخاب جنس مناسب و ضد حساسیت لباس زیر، باید دقت کنید که روزانه آن را تعویض کنید

روش های سفید کردن واژن چیست؟

منظور از سفید کردن واژن در واقع روشن کردن پوست آن می باشد. این کار باعث از بین رفتن تیرگی های پوست واژن و در نتیجه سفیدی آن می شود. سفید کردن واژن اتفاق جدید و یا تازه ای نمی باشد و ده ها سال قدمت دارد.

در واقع استفاده از روش های سفید کردن واژن امروزه به عملی عادی و معمولی تبدیل شده که روی افزایش جذابیت و رضایتمندی فرد از بدنش تأثیر مثبت و مهمی می گذارد. پروسه سفید کردن پوست واژن فرایندی بی خطر می باشد اما به شرطی که از روش های مطمئن استفاده شود، چون همه روش هایی که این طرف و آن طرف می شنوید یا می خوانید قابل اطمینان و اعتماد نیستند. اگر از مواد مضر و غیر قابل اعتمادی برای این کار استفاده نمایید، می تواند به پوست واژن و ناحیه های اطراف آن آسیب شدیدی برساند. برای این که بدانید چه محصولی بیشتر به شما کمک می کند قبل از اقدام به آن کار، آن را بررسی کنید و مؤثرترین و بهترین روش را انتخاب نمایید.

سفید کردن واژن با جوش شیرین

روزانه بسیاری از مراجعه کنندگان دکتر بهمن پور جراح زیبایی زنان  می پرسند که آیا سفید کردن واژن از روش های طبیعی با جوش شیرین و یا سفید کردن واژن با زرد چوبه واقعیت دارد یا نه ؟ اگر مرتبا از این مواد استفاده کنند تیرگی واژن آنها از بین خواهد رفت ؟

پاسخ

این روش ها هیچ تاثیری بر روی روشن کردن واژن ندارند بلکه در برخی از مواقع این روش ها سبب می شود که شخص دچار پلینگ شیمایی شود و شخص برای درمان این واکنش شیمایی مجبور به استفاده از کرم ها و پمادهای ترمیمی می شود. در نتیجه این روش ها نه تنها سبب سفیدی واژن نمی شود ، بلکه در برخی از موارد سبب تیرگی بیشتر واژن خواهندشد.

سفید کردن واژن با کرم موضعی

برخی از کرم های موضعی ممکن است برای مدت زمان بسیار کوتاهی سبب سفیدی واژن شوند ، نتیجه این کرم ها بسیار کوتاه و گذرا است .
استفاده از برخی از صابون های سفید کننده واژن همچنین شاید برای مدت زمان کوتاهی سبب روشن شدن واژن شود اما به دلیل اینکه تاثیری بر PHواژن دارد ، تعادل PH واژن را برهم زده ، که این کار نه تنها سبب تیرگی بیشتر ناحیه ژنیتال می شود بلکه با برهم خوردن PH واژن زمینه رشد بیشتر میکروب ها را فراهم می کند ، زیرا برهم خوردن PH واژن سبب از بین رفتن باکتریهای مفید دستگاه تناسلی می شود.

سفید کردن واژن با لیزر

داشتن واژن تیره باعث کاهش اعتماد به نفس در زنان می شود که منجر به رابطه صمیمی نامناسب با شریک زندگی خود می گردد. دلایل زیادی برای ایجاد ناحیه تیره وجود دارد. شایع ترین علل، سن، عفونت های واژن، زایمان، ژنتیک و تغییرات هورمونی است. صرف نظر از علت، تیرگی واژن یکی از رایج ترین مشکلات آرایشی برای زنان در سراسر کره زمین است. بنابراین، برای درمان دائمی این مشکل، سفید کردن واژن با لیزر پیشنهاد می شود که مطالعات زیادی روی آن انجام شده است.

چگونگی انجام سفید کردن واژن با لیزر

در ابتدا، ممکن است از شما بخواهند که با استفاده از مواد روشن کننده به مدت ۴ تا ۶ هفته، یک فرایند روشنایی شیمیایی انجام دهید. این عوامل شامل اسیدهای کوجیک، اسیدهای رتینوئیک و هیدروکینون هستند. اگرچه این عوامل نتیجه مطلوبی را به شما نمی دهند اما به کاهش فعالیت سلول های رنگدانه کمک می کنند.

مرحله دوم

این مرحله معمولاً شامل استفاده از لیزرهای نانو ثانیه برای هدف قرار دادن رنگدانه است. لیزر، رنگدانه را در ناحیه واژن و کشاله ران شما کاهش می دهد. در این روش درمانی از لیزرهای نانو ثانیه با پالس کوتاه استفاده می شود که سلول های رنگدانه را هدف قرار می دهد. از آن جا که انرژی گرما از لیزر، منطقه را هدف قرار می دهد، باعث ایجاد اثر فوتوآکوستیک می شود. این به نوبه خود باعث ایجاد پوسته شدن و ریزش می شود که پس از چند روز بهبود می یابد.پس از اینکه شخص روشن کردن واژن با لیزر را انجام داد ، ممکن است با تغییراتی نظیر تیره تر شدن پوست مواجه شود ، دکترمیترا بهمن پور بیان می کنند که اشخاص نباید نگران باشند زیرا در هفته اول پوست ریزی رخ می دهد و پس از آن شخص می تواند نتیجه لیزر درمانی را مشاهده نماید.

در مطب دکتر بهمن پور جراح زیبایی زنان روشن کردن واژن با لیزر با کمک دو لیزر مونالیزا و لیزر ژولیت انجام میشود .

آیا شما کاندیدای مناسب برای سفید کردن واژن با لیزر هستید؟

برای تعیین این که آیا شما کاندید مناسبی برای سفید کننده واژن با لیزر هستید، نشانگرهای زیر را در نظر بگیرید:

  • شما به طور طبیعی یک ناحیه واژن تیره دارید.
  • اگر از لوپوس، پسوریازیس، تبخال و زگیل های واژن رنج می برید، سفید کردن واژن با لیزر برای شما مناسب نیست.
  • شما می خواهید یک رابطه صمیمی با فرد مهم خود داشته باشید.
  • شما از تیرگی هورمونی منطقه رنج می برید.
  • اگر ناحیه واژن شما در اثر افزایش سن تیره شده باشد نیز درمان ایده آلی است.
  • شما واژنی صاف، نرم و درخشان می خواهید.

مراقبت های قبل از انجام بلیچینگ واژن

مراقبت های قبل از درمان در طی سفید کردن واژن جنبه مهم هر نوع درمان آرایشی است. سفید شدن واژن با لیزر نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این جا چند چیز قابل توجه است:

  • محل را به طور مرتب با روغن های طبیعی مرطوب کنید.
  • از کرم های رفع موی سر در محل استفاده نکنید.
  • از اپیلاسیون خودداری کنید.
  • استفاده از کرم های سفید کننده دیگری را که ممکن است استفاده کنید، قطع کنید.
  • یک هفته قبل از درمان، از لوسیون های ضد باکتری توصیه شده توسط پزشک خود استفاده کنید.

مراقبت های بعد از درمان

مراقبت های بعد از درمان یکی از جنبه های مهم سفید کردن واژن با لیزر است. بعد از درمان سفید کردن واژن باید تمام دستورالعمل های مراقبت را دنبال کنید. در این جا چند دستورالعمل کلی وجود دارد:

  • لباس زیر توصیه شده توسط پزشک را همیشه بپوشید.
  • محل را خشک نگه دارید.
  • به طور مرتب آنتی بیوتیک مصرف کنید.
  • همه داروهای موضعی را به طور منظم استفاده کنید.
  • در صورت بروز هرگونه مشکل یا ناراحتی، سریع خود را به پزشک برسانید.
  • آب زیادی بنوشید تا بتوانید بدن خود را مرطوب نگه دارید.
  • از پوشیدن پارچه های ناراحت کننده خودداری کنید و از لباس با جنس پنبه و ابریشم استفاده کنید.

پاسخ به سوالات متداول

drmitrabahmanpour

دکتر میترا بهمن پور

جزو نفرات برتر بورد کشور عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران عضو انجمن جراحان زیبایی آمریکا دارای چندین مقاله معتبر خارجی و ایرانی یکی از مولفین موسسه رهپویان شریف نویسنده و آموزش دهنده موسسه رهپویان شریف استادیار دانشگاه ارائه دهنده پنج کنگره ی زنان و زایمان کشور رتبه استاد برتر از نظر نمره ارزشیابی دانشجویان دارای مدرک جراحی های زیبایی و ترمیمی زنان از آکادمی آمریکایی جراحی زیبایی زنان American Academy of Aesthetic Gynecologic Surgery

2 پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *