دکتر میترا بهمن پور / تنگ کردن واژن / بهبود کیفیت زندگی با تجربه عمل تنگی واژن
۲۶ دقیقه

بهبود کیفیت زندگی با تجربه عمل تنگی واژن

آنچه می خوانید...

بالاتر رفتن سن در بانوان می تواند مشکلات بسیار زیادی ازجمله افتادگی واژن را به همراه داشته باشد، بروز این مشکل در خانم ها منجر به بی اختیاری ادرار، بروز عفونت های مکرر در ناحیه واژن، افزایش ترشحات واژن و … می شود که به منظور درمان از انواع روش های تنگ کردن واژن می توان استفاده کرد. تنگ کردن واژن در جوانسازی و تقویت اعتماد به نفس خانم ها نقش بسیار موثری دارد حالا شاید این سوالات در ذهن شما ایجاد شود که گشادی واژن چرا رخ می دهد؟ برای تنگ کردن واژن چه روش های وجود دارد؟ آیا تنگ کردن واژن درد دارد؟ و …. ما در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با تنگ کردن واژن و انواع روش های درمان اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار شما قرار دهیم پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دسترسی آسان به بخش های مهم مقاله

روش های تتگ کردن واژن
مراقبت های بعد از تنگ کردن واژن
سوالات متداول

 تاریخچه واژینوپلاستی

اولین جراحی تنگ کردن واژن در سال 1898 زمانی که دکتر ابی ساخت یک نئو واژن را از طریق پیوند پوست توضیح داد صورت گرفت. برای مدتی این جراحی یعنی تا سال 1938 زمانی که مک ایندو آن را اصلاح نکرده بود اصلاح شد.
انجام این جراحی تا سال 1948 در 133 مورد گزارش شده کاملا موفقیت آمیز بود اما بیماران بعد از جراحی با مشکل تنگی بعدی یا اسکار مواجه می شدند.

سال 1950

در ابتدای این دهه کانوی و استارک استفاده از روده مشابه با نسخه های قبلی را متداول کردند که عوارضی را برای بیمار به همراه داشت از همین رو سعی در یافتن روش های جدید تری بودند.

سال 1974

در سال 1974 روشی با استفاده از صفاقی از کیسه داگلاس به منظور بازسازی نقص های واژن توسط داویدوف بیان شد.

سال 1960

تکنیک هایی که برای درمان مشکل گشادی واژن شرح داده شد پایه و اساس تشکیل ساخت نئوواژینال در عمل تراجنسیتی زن و مرد بود که در دهه 1960 ترویج یافت.

زمان معاصر

از توصیفات اولیه واژینوپلاستی استفاده شده که در ابتدای قرن تکامل یافته است، در کاربرد معاصر آن برای علائم متعدد مورد استفاده قرار می گیرد.

مدت زمان انجام جراحی تنگ کردن واژن

زمان جراحی: 40 تا 60 دقیقه
طول دوره نقاهت: یک هفته
نوع بیهوشی: بی حسی نخاعی یا بیهوشی
بازگشت به محل کار: یک هفته

تنگ کردن واژن چیست؟

دیواره واژن، متشکل از بافت های همبند متراکم است، جریان خونرسانی به این ناحیه به خوبی انجام می شود و رگ های عصبی بسیاری از این ناحیه عبور می کنند. با توجه به این که کلاژن سازی در این ناحیه انجام می شود بالا رفتن سن و تغییرات ناشی از آن، بر روی واژن و ناحیه تناسلی تاثیر می گذارد. این بدین معناست که شاهد گشاد شدن واژن به مرور زمان خواهیم بود.

یکی از جراحی های ناحیه تناسلی که در میان بانوان طرفداران بسیار زیادی دارد جراحی تنگ کردن واژن محسوب می شود، چرا که انجام این جراحی منجر به افزایش اعتماد به نفس خانم ها و همچنین بهبود روابط جنسی آن ها می شود. چرا که ماهیچه های ناحیه واژن حالت کشسان دارند که با مرور زمان دچار تغییراتی می شوند. به عنوان مثال در اثر ایجاد بعضی از شرایط بافت واژن خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و دچار پارگی می شود که با وجود چنین شرایطی می توان گفت که واژن دچار شل شدگی یا گشادی شده است.

تنگ کردن واژن

علت گشاد شدن واژن

بعضی از افراد هستند که فکر می کنند علت اصلی گشاد شدن واژن داشتن رابط جنسی زیاد است از همین رو با کم کردن روابط جنسی سعی بر تنگ کردن واژن دارند، اما باید اشاره کرد که این موضوع به هیچ عنوان علمی نیست. چرا که از گشاد شدن واژن در اثر از بین رفتن بافت کشانی دورن واژن رخ می دهد. از جمله دلایل اصلی بروز این مشکل در واژن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

زایمان های متعدد

زایمان، از جمله مواردی است که باعث می شود بافت همبندی واژن کشیده شود، کشیدگی که ممکن است دیگر به حالت طبیعی و اولیه خود برنگردد. هر چه زایمان در سنین بالاتر انجام شود، احتمال گشاد شدن واژن نیز بیشتر خواهد بود، زیرا که روند کلاژن سازی نیز به کندی صورت می گیرد.

بالارفتن سن

بالاتر رفتن سن در خانم ها می تواند منجر به بروز تغییراتی در ناحیه تناسلی شود، علاوه بر آن نزدیک شدن به دوران یائسگی نیز یکی از علت های گشاد شدن واژن باشد چرا که تولید هورمون استروژن کاهش یافته در نتیجه از خاصیت ارتجاعی بافت واژن نیز کاسته می شود.

یبوست دائمی

داشتن یبوست آن هم به در طولانی مدت می توان گشادی واژن را به همراه داشته باشد. چرا که در طولانی مدت فشار وارد کردن برای دفع مدفوع می تواند شل شدگی عضله های لبه واژن را به همراه داشته باشد، بروز چنین مشکلی منجر به گشاد شدن واژن می شود.

از دیگر علت های گشاد شدن واژن به شرح زیر می باشد:

  • ورزش های سنگین
  • افزایش وزن
  • آسیب دیدگی لگنی
  • بلند کردن اجسام سنگین

عوارض ناشی از گشاد شدن واژن

بروز هر نوع مشکلی در بدن می تواند عوارض بسیار زیادی را برای فرد به همراه داشته باشد، از همین رو زمانی که ناحیه وازن گشاد می شود تماس اندام تناسلی زوجین کمتر می شود در نتیجه در زوجین کاهش میل جنسی را به همراه دارد. از همین رو بهترین روش درمانی تنگ کردن واژن محسوب می شود چرا که گشاد شدن واژن می تواند ابتلا به عفونت واژینال را افزایش دهد چرا که راه ورود میکروب ها به دهانه رحم راحت تر می باشد. از جمله مهمترین عوارض ناشی از گشاد شدن واژن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

عوارض تنگ کردن واژن
  • بی اختیاری ادرار
  • خارج شدن هوا از ناحیه واژن
  • کم شدن میل جنسی
  • کم شدن اعتماد به نفس خانم ها
  • ترشحات زیاد واژن
  • ایجاد عفونت در ناحیه واژن

آیا شما نیاز به تنگ کردن واژن دارید؟

دیگر از داشتن از رابطه جنسی لذت نمی برید.

آیا در بعضی از مواقع از واژن شما هوا خارج می شود؟

آیا ترشحات زیاد واژنی دارید؟

آیا بی اختیاری ادرار دارید؟

Your score is

The average score is 61%

0%

مزایا تنگ کردن واژن

انجام جراحی تنگ کردن واژن علاوه بر عوارضی احتمالی که ممکن است وجود داشته باشد در مقابل از مزایایی نیز برخوردار است که شامل موارد زیر می شود:

  • بالاتر رفتن اعتماد به نفس
  • افزایش میل جنسی
  • بی خطر بودن جراحی
  • جوانسازی ناحیه تناسلی
  • افزایش استحکام و کنترل عضلات و ماهیچه های واژن
sound

صدای رضایت بیمار از جراحی واژینوپلاستی دکتر بهمن پور

sound

اقدامات لازم قبل از تنگ کردن واژن

زمانی که پزشک تشخیص دهد تنها راه درمانی گشادی واژن، تنگ کردن است لازم است تا قبل از انجام جراحی اقدامات لازم را به منظور بهبود روند جراحی انجام دهید. چرا که عدم رعایت این نکات قبل از جراحی ممکن است روند انجام جراحی را دچار اختلال کند. از جمله اقدامات لازم و ضروری قبل از انجام جراحی تنگ کردن واژن به شرح زیر می باشد.

  • عدم مصرف الکل و دخانیات قبل از جراحی
  • عدم استفاده از لوسیون یا کرم در ناحیه واژن یا حتی اطراف آن
  • استحمام کردن شب قبل از جراحی
  • رفع موهای زائد ناحیه تناسلی
  • نداشتن رابطه جنسی حداقل 5 روز قبل از جراحی
  • انجام تست های تشخیصی نظیر تست پاپ اسمیر برای بررسی ضعیت سلامت بیمار
  • انجام تست بارداری

نکته: قبل از انجام جراحی اگر مبتلا به بیماری خاصی هستید حتما پزشک خود را در جریان این موضوع قرار دهید. همچنین بهتر است که تنگ کردن واژن بعد از اتمام دوران قاعدگی یعنی 3 یا 5 روز بعد باشد.

انواع روش های تنگ کردن واژن چیست؟

برخی از تکنیک های تنگ کردن واژن، مانند لیزر درمانی، در واقع می توانند روغن کاری طبیعی واژن را افزایش دهند، این موضوع باعث شده تا فرد رابطه جنسی لذت بخشی را داشته باشد. گزینه های درمانی برای سفت شدن واژن شامل موارد زیر است:

تنگ کردن واژن با لیزر

تنگ کردن واژن با لیزر مونالیزا (MonaLisa Touch)، روش بسیار ایمن و موثری است. پزشک ابتدا ناحیه تناسلی را تمیز کرده و سپس پروب را به آرامی وارد می کند. کل این پروسه در حدود نیم ساعت و با کمترین میزان تهاجم و عوارض انجام می شود.

لیزر، با تخریب دیواره قدیمی و آسیب دیده واژن، تحریک کلاژن سازی و تولید بافت جدید را بهبود می بخشد و باعث می شود تا خون بیشتری به این ناحیه برسد. با این کار، PH واژن ثابت نگه داشته می شود و جلوی رشد باکتری و میکروب ها نیز گرفته خواهد شد. نتیجه این پروسه، تنگ تر شدن دیواره واژن می باشد.

مزایای تنگ کردن واژن با لیزر

از جمله مزایای تنگ کردن واژن با لیزر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عدم خونریزی و درد

درمان بی اختیاری ادرار

رفع سوزش و همچنین خارش ناحیه واژن

مشاهده نتیجه نهایی بعد از اتمام جراحی

ماندگاری طولانی مدت

هزینه مناسب به نسبت سایر روش های جراحی

نداشتن دوره نقاهت

تنگ کردن واژن با نخ

تنگ کردن واژن با نخ های جاذب، روشی است با کمترین میزان تهاجم و دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد. افرادی که بعد از زایمان دچار شلی دهانه واژن شده اند و یا افتادگی واژن دارند، می توانند از این روش استفاده کنند، تا علاوه بر بهبود ظاهر ناحیه تناسلی، عملکرد این دستگاه نیز بهبود یابد.

البته باید بگوییم نخ های متفاوتی برای انجام این جراحی وجود دارد که بهتر است مرکز معتبر را برای این عمل انتخاب کنید. چرا بر روی کیفیت نخ ها تاکید می کنیم زیرا نخ ها بعد از مدتی جذب بدن می شوند و اثر گذاری خود را با مرور زمان از دست می دهند این امری است طبیعی و در بسیاری از موارد خانم ها ترجیح می دهند روش بلند مدت تری را انتخاب کنند.

تنگ کردن واژن با نخ

مزایای تنگ کردن واژن با نخ

نداشتن درد

عدم نیاز بیهوشی بیمار

ماندگاری طولانی مدت

درمان شلی و افتادگی واژن

ایجاد ظاهری زیبا در ناحیه تناسلی

سرپایی بودن جراحی و نداشتن دوره نقاهت

نخ های استفاده شده در این روش جراحی کاملا جذبی هستند به همین منظور معمولا حدود 5 تا 9 ماه زمان می برد تا جذب بدن شوند. در نهایت نخ ها در سفت و تنگ شدن واژن بسیار موثر هستند.

تنگ کردن واژن یا RF

در این روش تنگ کردن واژن از فرکانس رادیویی یه منظور گرم کردن فرج و مخاط واژن استفاده می شود. RF جزء یکی از بهترین روش های تنگ کردن واژن محسوب می شود چرا که به صورت سرپایی یا بی حسی موضعی انجام داده می شود علاوه بر آن درد یا خونریزی را به همراه ندارد پس می توان گفت جزء روش های غیر تهاجمی محسوب می شود.

مزایای تنگ کردن واژن با RF

  • بازسازی کلاژن و الاستین
  • بهبود جریان خونرسانی
  • سفت شدن دیواره واژن

تنگ کردن واژن با پرینورافی

پرینه به قسمتی گفته می شود که مابین واژن و مقعد قرار گرفته است که در اثر فشار ممکن است دچار شلی یا حتی پارگی شود. فشار وارد شده به این ناحیه دز اثر زایمان طبیعی یا بلند کردن اجسام سنگین می باشد. زمانی که چنین مشکلی ایجاد شود می توان با جراحی پرینورافی عضلات گف لگن را ترمیم و تا افتادی واژن را درمان کرد. نکته ی قابل توجه در پرینورافی این می باشد که می توان ان را همرامان با واژینوپلاستی انجام داد.

آیا واژینوپلاستی با پرینورافی تفاوت دارد؟

در جواب این سوال باید گفت که برای انجام واژینوپلاستی تمام طول کانال واژن و عضلات کف لگن ترمیم می شوند. اما برای انجام جراحی پرینورافی تنها 2 تا 3 سانتی متر از دهانه وازن قابلیت ترمیم دارد. به همین خاطر از این روش جراحی زمانی که هدف درمان گشادی واژن باشد استفاده می شود.

مزایای تنگ کردن واژن با پرینورافی

  • انجام جراحی در کوتاه ترین زمان ممکن
  • سرپایی بودن جراحی
  • مشاهده نتیجه جراحی در مدت زمان کوتاه

تنگ کردن واژن به روش طبیعی

برخی از روش های طبیعی مثل انجام ورزش های مناسب می تواند منجر به تنگ شدن واژن شوند ولی در مقابل برخی از این روش های که هیچ نوع پایه و اساس علمی ندارند ممکن است آسیب دیدگی جدی واژن را به همراه داشته باشد. در این بخش از مقاله به برخی از روش های طبیعی در تنگ کردن واژن اشاره خواهیم کرد که عبارتند از:

رعایت رژیم غذایی مناسب

داشتن یک رژیم غذایی حاوی فیبر می تواند از گشاد شدن واژن جلوگیری کند علاوه بر آن عضله های واژن را نیز قوی تر می کند. همچنین رعایت این رژیم غذایی از ایجاد یبوست های مکرر که منجر به گشادی غصلات کف لگن می شود پیشگیری می کند.

تمرینات کگل

زمانی که گشادی واژن بیش از اندازه نباشد می توان آن را از طریق انجام تمرینات کگل آن را درمان کرد. انجام این ورزش باعث درگیری عضلات کف لگن می شود. نحوه انجام آن هم به این شکل است که 5 تا 10 دقیقه نیاز است تا عضلات کف لگن سفت و بعد آزاد شود. بهتر است تا این ورزش را در طول روز 10 تا 15 بار تکرار کنید تا عضلات این ناحیه سفت تر شوند.

داشتن رابطه جنسی مطلوب

انجام تمرینات کگل در تقویت عضلات کف لگن بسیار موثر هستد ولی داشتن رابطه جنسی مطلوب نیز باعث شده تا از گشاد شدن واژن جلوگیری شود.

عدم بلند کردن اجسام سنگین

بلند کردن اجسام سنگین می تواند عوارض مختلفی چون گشاد شدن واژن به مرور زمان به همراه داشته باشد. پس با توجه به این موضوع از بلند کردن اجسام سنگین به شدت اجتناب کنید.

تنگ کردن واژن بار اناز

اقدامات و مراقبت های بعد از تنگ کردن واژن

رعایت مراقبت های بعد از تنگ کردن واژن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که برروی نتیجه نهایی جراحی بسیار تاثر گذار است، علاوه بر آن انجام این نکات بعد از جراحی باعت شده تا روند درمانی و طول دوران نقاهت کاهش یابد. دکتر میترا بهمن پور، متخصص زنان و جراح زیبایی زنان تمامی نکاتی را که شخص پس از تنگ کردن واژن باید انجام دهد بعد از جراحی توضیح می دهد، تا بهترین نتایج را از تنگ کردن واژن به دست بیاورند این اقدامات عبارتند از:

  • ورزش و فعالیت های سنگین به مدت شش هفته، رفتن به استخر و شنا کردن به مدت سه ماه ممنوع می باشد.
  • بعد از جراحی، بهتر است فرد از نشستن های طولانی مدت خود خودداری کند، در چنین شرایطی فشار بیشتری به ناحیه تناسلی وارد می شود.
  • تا شش هفته بعد از جراحی، التهاب در لابیاها دیده می شود و کاملا طبیعی است. ایستادن و نشستن های طولانی مدت باعث افزایش التهاب و تورم لابیاها می شود. قرار دادن کیسه یخ، هر بیست دقیقه یک بار به کاهش التهاب کمک می کند.
  • بهتر است به مدت چند هفته تا یک ماه، از برقراری رابطه جنسی خودداری شود.
  • قبل از تماس دست ها با ناحیه تناسلی، از تمیز بودن دست ها مطمئن شوید.
  • از پوشیدن لباس های تنگی که باعث وارد آمدن فشار به ناحیه تناسلی می شوند، خودداری کنید.
  • سیگار کشیدن ممنوع می باشد. سیگار و نیکوتین موجود در آن، باعث می شود تا روند بهبودی به کندی صورت بگیرد.
  • رژیم غذایی سالم و مناسب، در تسریع روند بهبودی بسیار موثر می باشد. مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر، پروتئین، میوه و سبزیجات تازه همواره توصیه می شود، زیرا که از بروز یبوست و وارد آمدن فشار به ناحیه تناسلی پیشگیری می شود.
  • در صورت وجود درد بعد از جراحی، می توان از مسکن های تجویز شده از سوی پزشک استفاده کرد.

احتمال افزایش ترشحات زرد رنگ طی چند هفته اول بعد از جراحی، کاملا طبیعی است. شستن ناحیه تناسلی با آب و صابون از میزان ترشح کم می کند.

جراحی های همزمان با تنگ کردن واژن

زمانی که بیمار خواهان انجام جراحی های مختلف در زمان تنگ کردن واژن باشد این امر امکان پذیر است، البته انجام همزمان جراحی کاملا بستگی به نظر پزشک و شرایط جسمانی بیمار دارد.

تنگ کردن واژن همزمان با لابیاپلاستی

افرادی که برای عمل لابیا مراجعه می کنند اغلب دچار بدفرمی در قسمت لابیای مینور و یا لابیای ماژور هستند . در جراحی لابیاپلاستی با مشکلات چین خوردگی و یا بزرگی لابیای مینور قسمت از لابیا برداشته می شود و قسمت چپ و راست با یکدیگر به ظاهری یکسان دست پیدا می کنند. در رابطه مشکلات مربوط به لابیای ماژور گاهی اوقات به علت بزرگی زیاد، لابیای مینور پنهان می شود که این امر هم با جراحی برطرف خواهد شد البته این اتفاق کمتر رخ می دهد بیشتر مراجعان ما از کوچک بودن لابیای ماژور شکایت دارند و تزریق چربی به واژن را برای برطرف کردن این مشکل پیشنهاد می کنیم.

تقویت جی سی اسپات

یکی دیگر از جراحی هایی که همزمان با تنگ کردن واژن می توان انجام دادن تقویت جی اسپات می باشد. جی اسپات به ناحیه اسفنجی در زیر پیشابراه گفته می شود. این قسمت در تحریک میل جنسی خانم ها بسیار موثر است بنابراین با تقویت این ناحیه می توان میزان لذت از رابطه جنسی را افزایش داد.

با توجه به توضیحاتی که در رابط با عمل تنگ کردن واژن بیان شد این دو عمل هیچ تداخلی با یکدیگر نخواهند داشت. انجام این دو عمل با انتخاب بهترین دکتر لابیاپلاستی و همچنین حوصله و صبوری بیمار و انجام مراقبت های لابیاپلاستی و مراقبت های عمل تنگ کردن واژن کاملا امکان پذیر است.

ویژگی های یک متخصص خوب برای تنگ کردن واژن

درصورتی بنا به تشخیص پزشک به منظور رفع گشادی واژن نیاز به انجام جراحی داشته باشید حتما به این موضوع توجه داشته باشدی که نزد بهترین متخصص این کار را انجام دهید تا نتایج مطلوبی را نیز از جراحی دریافت کنید. چرا که مراجعه به یک پزشک بی تجربه و غیر حرفه ای نه تنها کمکی به درمان بیماری نمی کند بلکه منجر به بدتر شدن وضعیت بیمار نیز می شود. از جمله ویژگی های بهترین متخصص تنگ کردن واژن به شرح زیر می باشد:

  • داشتن تحصیلات پزشکی بالا
  • رضایت مندی مراجعه کننده های قبلی نسبت به جراحی
  • سلامتی بیمار برای پزشک از اولویت بالایی برخوردار باشد.
  • مطلع کردن بیمار از عوارض احتمالی جراحی
  • استفاده از بروز ترین تکنیک های جراحی
  • دریافت هزینه معقول از مراجعه کننده ها
  • پاسخگویی و راهنمایی کامل بیماران
  • داشتن صبر و حوصله کافی در هنگام برخورد با بیماران
  • انجام جراحی های موفق در زمینه جراحی زیبایی زنان
  • آگاه سازی بیماران از بروز عوارض احتمالی در حین جراحی یا بعد از جراحی

راه های پیدا کردن بهترین متخصص تنگ کردن واژن

در بخش قبلی مقاله در مورد ویژگی هایی که یک جراح خوب باید داشته باشد صحبت کردیم ولی ممکن است این سوال را بپرسید که چگونه می توانیم یک جراح و متخصص خوب برای تنگ کردن واژن انتخاب کنیم. برای این کار روش های زیر می تواند بسیار کمک کننده باشد.

شبکه های اجتماعی
  • اینترنت
  • بررسی میزان سوابق کاری پزشک و نوع خدمات که به بیماران ارائه می دهد.
  • مراجعه به مطب و انجام مشاوره حضوری با پزشک
  • پرس و جو کردن از اطرافیان
  • مراجعه به صفحات اجتماعی پزشک  و بررسی میزان رضایت مراجعه کننده ها از نتیجه جراحی

هزینه تنگ کردن واژن

تنگ کردن واژن چون هم جنبه درمانی دارد و هم جزء عمل زیبایی محسوب می شود نمی توان هزینه ثابت و مشخصی را برای این جراحی در نظر گرفت چرا که عوامل مختلفی می تواند برروی هزینه تاثیر گذار باشد که عبارتند از:

هزینه

سوالات متداول

کلام آخر

شاید فک کنید که واژن چون در معرض دید نیست در نتیجه رسیدگی به آن اهمیت ندارد ولی در واقع باید گفت این بخش از دستگاه تناسلی بانوان باید به آن توجه شود و در صورت هر گونه مشکل باید سریعا به پزشک متخصص مراجعه کرد چرا که نادیده گرفتن این مشکلات می تواند روند درمانی سخت تر کند.

برای دریافت مشاوره شماره خود را وارد کرده تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانوادگی
شماره تماس
پیام شما
فرم با موفقیت ارسال شد!
هنگام ارسال فرم خطایی رخ داده است. لطفاً همه فیلدهای فرم را دوباره تأیید کنید.

drmitrabahmanpour

دکتر میترا بهمن پور

جزو نفرات برتر بورد کشور عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران عضو انجمن جراحان زیبایی آمریکا دارای چندین مقاله معتبر خارجی و ایرانی یکی از مولفین موسسه رهپویان شریف نویسنده و آموزش دهنده موسسه رهپویان شریف استادیار دانشگاه ارائه دهنده پنج کنگره ی زنان و زایمان کشور رتبه استاد برتر از نظر نمره ارزشیابی دانشجویان دارای مدرک جراحی های زیبایی و ترمیمی زنان از آکادمی آمریکایی جراحی زیبایی زنان American Academy of Aesthetic Gynecologic Surgery

21 پاسخ
  1. یعد از اینکه زایمان طبیعی دوم رو کردم مدام عفونت می گیرم یه دوره قرص میخورم دوباره خوب میشم، در حین زایمان واژن پاره شده و حتی رحم خودم رو حس می کنم ،من بابد چی کار کنم لیزر میتونه برطرف کنه

    1. شما هر چه سریع تر باید به متخصص زنان مراجعه کنید . پارگی بعد از زایمان کم کم ترمیم میشه اما ممکنه به پرینه هم آسیب رسیده باشه . و عفونت ها هم می تونه به همین علت باشه، به طور کل معمولا خانم هایی که دچار گشادی واژن میشوند با عفونت های مدام رو به رو می شوند که لیزر گزینه خوبی هشتس ، اما با توجه به میزان آسیبی که به شما وارد شده لیزر برای شما پیشنهاد نمیشه البته که باز هم باید معاینه صورت بگیرد. در رابطه با اینکه شما رحم خودتون رو احساس می کنید و یا اینکه میتونید ببینین ممکنه دچار افتادگی رحم هم شده باشین که اون هم از اتفاق هایی هست که ممکنه بعد از زایمان طبیعی رخ بده و با یک سونوگرافی مشخص می شود

  2. من خودم احساس می کنم دچار گشادی واژن شدم و این قضیه رو توی رابطه جنسیم متوجه میشم و مشکل دیگه ای به غیر از این قضیه مثل عفونت ندارم 35 سالم هستش و یک بار هم زایمان سزارین داشتم . من باید جراحی کنم یا اینکه لیزر واژن بهتره؟

    1. پیشنهاد ما به شما چند جلسه لیزر وازینال هستش . زیرا با توجه به توضیحات و سن شما احتمالا مقدار گشادی واژن زیاد نیست که با معاینه می توان نظر دقیق تری داد

  3. سلام سال پیش عمل افتادگی رحم داشتم بعداز عمل متوجه شدم دکترم بعداز عمل و خونریزی شدید مجبور شده دهانه واژن هم تنگ کنه از اون موقع حدود یک سال هست که نتونستم با همسرم نزدیکی داشته باشه به علت درد شدید به نظر شما باید چه کار کنم همسرم خیلی شاکی شده ممنون

    1. درمان افتادگی رحم صرفا با عمل تنگی وازن همراه نیست .این موردی که شما می فرمایید حتما باید ویزیت بشید و بررسی بشه په چه اتفاقی برای شما در زمان عمل افتاده

  4. من چند وقتی هستش که به نواربهداشتی حساسیت پیدا کردم و بعد از اتمام دوره پریودیم همه جام جوش های چرکی میزنه و پوستم ملتهب میشه و سوزش پیدا می کنه دکتر مراجعه کردم و گفتن که یا باید از تامپون استفاده کنم و یا کاپ قاعدگی. با اینکه با هیچ کودومشون خیلی اوکی نبودم به خاطر مقرون به صرفه بودن ، کاپ قاعدگی رو انتخاب کردم. منتها می خوام بدونم که آیا کاپ قاعدگی باعض گشاد شدن واژن نمیشه؟ آیا راه حل دیگه ایی هم به غیر از کاپ هستش ؟

  5. با سلام طولانی مدت پریود میشم و البته تخمدان پلی کیستیک دارم بخاطر کرونا دکتر نمیرم یک مدته یکسره پریودم و دیگه نمیدونم از تخمدونامه یا چیز دیگه 😪

    1. سلام ، اگر به تازگی سونوگرافی انجام دادید می تونید جوابش رو ارسال کنید و مشاوره آنلاین داشته باشید اما در غیر این صورت بهتره که به پزشک مراجعه کنید و با سونوگرافی دلیل خونریزی ها را متوجه شید و شاید نیاز باشه برای قطع خونریزی های طولانی مدت دارو مصرف کنید.

        1. اگه با لیزر باشه در مطب انجام میشه اما اگه با روش جراحی باشه باید در بیمارستان انجام بشه

  6. سلام من حدود ۲۰ سال پیش زایمان طبیعی داشتم ،حدود ۱۰ سال پیش هم به یبوست بسیار شدید دچار شدم که ۷ ال درگیر بودم که باعث شده دهانه واژنم گشاد بشه ، بنظرشما لیفت بانخ بهتره یا لیزر و Rf؟ ۴۳ سالمه

    1. سلام دوست عزیزم ، بهتره اول معاینه بشید تا میزان آسیب دیدگی و گشادی دهانه واژن و کانال واژن بررسی بشه ، اگر عضلات کانال واژن هم آسیب دیده باشند جراحی واژینوپلاستی می تونه گزینه بهتری باشه

  7. سلام من ۱۹ سالمه سه ساله ازدواج کردم تا الان طفل بدنیا نیاوردم فکر میکنم واژنم بزرگ شده شوهرم از رابطه که داره راضی نیست بنظرتون از چی روشی برای تنگ کردن واژنم کار بیگیرم لطفاً جواب بدین

    1. سلام معمولا توی در افرادی که زایمان نداشتن لیزر خیلی می تونه کمک کننده باشه

      1. دکتر من اهل افغانستانم میخام بیام ایران میشه بگید هزینه اش چقد میشه و چند روز باید تحت درمان تون باشم بی زحمت

  8. من اهل افغانستانم میخام بیام ایران میشه بگید هزینه اش چقد میشه و چند روز باید تحت درمان باشم آیا لیزر واقعاً کمک می‌کند

    1. برای تنگ کردن واژن با لیزر باید معاینه بشید چون ممکنه به چند جلبسه احتیاج داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *